Amikor egy családban általános a számítógép jelenléte, akkor a gyermek érdeklődését igen hamar felkeltik a színes képek, videók, hangok annak hatására, hogy nyomogatják a billentyűzetet, használják az egeret. Általában a szülők dolgoznak a gépen (ügyeket intéznek, beszélgetnek), a nagyobb testvér játszik rajta. Gyermek egy másodperc alatt felkéredzkedik az ölünkbe. Ez a helyzet több szempontból is érdekes lehet, ugyanis gyakorolja a későbbi felnőtt szerepét, illetve a közelünkben lehet. A szülők persze nagyon büszkék az ovisra, akik már ilyen kis korban nagyszerűen kezeli a notebook érintőpadját, illetve bármilyen videót megtalál a youtube-on.
Mivel minden szülő azt szeretné, ha a gyerekének már könnyebb lenne az élete, így elsőre rendkívül jó ötletnek tűnik, ha megengedjük a kicsinek, hogy barátkozzon a számítógéppel. Addig még nincs akkora baj, ameddig velünk szórakozik, tanul és fedezi fel ezt a világot a megfelelő kereteken belül maradva. A probléma ott kezdődik, amikor felismeri a poronty, hogy neki ehhez nem kell segítség. A szülők sok esetben követik el azt a hibát, hogy amikor fáradtak nyűgösek, akkor leültetik a géphez és közlik vele, hogy ,,csöndben játssz vagy csinálj, amit akarsz! Hagyd anyát/apát főzni,mosni,takarítani,pihenni!"
Ezek után a szülő csodálkozik, hogy a gyermek nem akar játszani a játékaival, kizárólag a számítógép,TV,telefon körül forognak a gondolatai. Érdemes elgondolkodni a szülőknek, hogy vajon mitől alakulhatott ki ez a helyzet: talán a szülőknek is könnyebb volt, hogy hogy nem kell óvoda, iskola után fáradtan még játszótérre, biciklizni, edzésre vinni a gyereket? Mindenképpen figyeljük meg az ovist, hogy a számítógépen miket néz a legtöbbet, mert lehet, hogy olyan képességei vannak, amikből tud profitálni. Ezek után ilyen hobbi felé tudjuk irányítani a gyereket.
Minden olyan jó élmény, amit a gyerkőc a valóságban szerez, annál jobban távolítja el a virtuális világtól és a folyamatos TV nézéstől.